Wyszukiwarka
Strona głównaFAQRegulaminUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj się, by sprawdzić wiadomościProfilZaloguj

Kilka nurtujących pytań

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Forum Japonia :: Historia Japonii    
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gott-Foo

Post Wysłany: Sro Maj 14, 2008 1:48 pm   Odpowiedz z cytatem
Witam wszystkich.

Nazywam się Gott-Foo (jak widać) i jestem początkującym pisarzem (co mam nadzieję się kiedyś zmieni XD).
Rozpoczynam właśnie pracę nad pewnym opowiadaniem, które strasznie mnie nakręciło.
Tu właśnie zaczyna się moja prośba do was. Mniemam, że macie dość spore pojęcie o historii i kulturze Japonii. Liczę, że dowiem się od was czegoś więcej niż od Wikipedii czy Google XD. Proszę o pomoc gdyż moje pojęcie w tej dziedzinie ogranicza sie do kilku zapamiętanych szczegółów po lekturze Shoguna (co z resztą miało miejsce jakiś czas temu, a jak wiadomo pamięć ludzka dziurawa bywa).
Będę więc zwracał się do was w pewnych kwestiach, żeby nie walnąć jakiejś większej gafy i jak najwierniej oddać klimat. Historia toczy się mniej więcej w XV-XVI wieku.

Z góry dziękuję, Foo.

Moje pierwsze pytanie dotyczy profesji Geisz. Z tego co się orientuję wprowadzony ten nazwijmy to tytuł na początku bodajże XVII wieku. Interesuje mnie jak wyglądała sprawa "pań do towarzystwa" o tych kilka, kilkanaście dekad wcześniej. Jak je nazywano, jakie miały obowiązki i przywileje itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuroneko

Post Wysłany: Sro Maj 14, 2008 2:10 pm   Odpowiedz z cytatem