| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Zabimaru-sama

|
Wysłany: Sob Sie 26, 2006 8:26 pm |
|
|
|
Witam wszystkich !
Od jakiegos czasu interesuje sie japonia i wogóle tymi klimatami ale szczególnie interesuja mnie samurajowie miecze itp.
Przyglądałem sie niektórym i zauwazyłem ze maja a raczej nie maja Tsuby czyli gardy no jak dla mnie to troszke mało praktyczne bo przeciez kolo straci rece albo palce przy pierwszym uderzeniu !jestem jeszcze troszke zielony wiec zwracam sie o pomoc do kogos kto jest obeznany w tym temacie aby mi to troszke przyblizył. byłbym bardzo wdzieczny!
Pozdrawiam :) _________________ Zawyj Zabimaru :)
|
|
| Powrót do góry |
|
|
mottomo

|
Wysłany: Sob Sie 26, 2006 10:22 pm |
|
|
|
Sądzę że miecz może nie mieć tsuby z dwóch powodów:
-albo jest to samo ostrze , oprawione jedynie w tymczasową drewnianą pochwę i rączkę. Takie ostrza kupuje się i oprawia we własnym zakresie. Jest to taka postać "surowa".
-albo jest to miecz specjalnie tak wykonany ponieważ jest to z jakichś względów bardziej pożądane (np. ze względy estetyczne lub praktyczne-poręczność i możliwość ukrycia takiego miecza)
nie mam więcej pomysłów, jeśli coś co tu napisałem jest sprzeczne z prawdą to niech mnie ktoś poprawi ;p |
|
| Powrót do góry |
|
|
Kage

|
|
| Powrót do góry |
|
|
Shinto

|
Wysłany: Pią Wrz 01, 2006 8:56 am |
|
|
|
hm...
nie wiem na ile to jest wiarygodne, ale ja słyszałem że, tak jest własnie po to aby mobilizować do ataku i szybkiego pokonania przeciwnika niż do obrony....
tak tylko szłyszałem... |
|
| Powrót do góry |
|
|
Kage

|
|
| Powrót do góry |
|
|
mottomo

|
Wysłany: Pon Wrz 04, 2006 3:50 pm |
|
|
|
| Cytat: |
| tsuby na ogół są w mieczach należących do kogoś znacznego |
hmm ,no nie wiem, wprawdzie tsuy ważniejszych magnatów często przedstawiały ich mon(herb) ale to nie znaczy ,że samuraiowie najniższego szczebla nie mieli tsub. Nie spotkałem się z tym żeby wytważano miecze "bojowe" bez tsub. |
|
| Powrót do góry |
|
|
Zabimaru-sama

|