Wyszukiwarka
Strona głównaFAQRegulaminUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj się, by sprawdzić wiadomościProfilZaloguj

Prośba o małe tłumaczenie

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Forum Japonia :: Język Japoński    
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nobody

Post Wysłany: Nie Sie 05, 2007 9:50 pm   Odpowiedz z cytatem
Najwpierwej chciałbym prosić o przetłumaczenie pożegnania jakim rzuca Kazuki Kazusano w anime "Amaenaideyo katsu".
Chodzi o:
"Mata joudo"
O ile to w ogóle cokolwiek oznacza (może zwyczajne "do zobaczenia"? ;P). Przeszukałem powierzchownie neta i nic zadowalającego nie znalazłem. A zainteresowało mnie to.
I nie śmiejcie się ze mnie, bo jestem zielony w tych sprawach.

A jeszcze chciałem zapytać, czy tutaj nie ma opcji szukaj, czy ja jestem głupi? ;p

A zatem
Mata joudo !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maikeru

Post Wysłany: Pon Sie 06, 2007 9:39 pm   Odpowiedz z cytatem
Nobody napisał:
Najwpierwej chciałbym prosić o przetłumaczenie pożegnania jakim rzuca Kazuki Kazusano w anime "Amaenaideyo katsu".
Chodzi o:
"Mata joudo"

I tak i nie :)
Ekspertem nie jestem, ale to moze byc takie ichniejsze "Z Bogiem" ;D

Mata ashita znaczy tyle co: do jutra (ashita - jutro). Na zasadzie analogii , trzeba poszukac, co oznacza joudo. Zapis 浄土 (joudo) oznacza coś w stylu raju. Jeśli by szukać dalej: http://ja.wikipedia.org/wiki/%E9%98%BF%E5%BC%A5%E9%99%80%E5%A6%82%E6%9D%A5
oznaczać to będzie "Czystą Krainą Najwyższej Radości". Był sobie (jest? taki Budda Amida, co obiecał każdemu kto będzie coś tam robił, że odrodzi się w następnym życiu właśnie w tej krainie, gdzie będzie miał nieskazitelne warunki do osiągnięcia ostatecznego oświecenie (więc to nie jest taki nasz ultimate-raj, jest jeszcze nastepny level )

Biorąc to wszystko pod uwagę, znaczy pewnie tyle co: do zobaczenia w raju, do zobaczenia w czystej krainie, coś takiego.

Albo zupełnie coś innego, a ja tu teorie spiskową stworzyłem ;D